REKLAMA

W Sanoku coraz więcej urzędników. Dane na temat wzrostu zatrudnienia

SANOK / PODKARPACIE. Niedawno opinię publiczną w Sanoku obiegła informacja dotycząca wzrostu zatrudnienia w Urzędzie Miasta Sanoka w ostatnich kilku latach. Dane pochodzą z odpowiedzi na interpelację złożoną przez Sławomira Miklicza. Jak się okazuje, w porównaniu z końcówką 2018 roku, liczba zatrudnionych urzędników wzrosła ze 132 do 147. Magistrat tłumaczy to nowymi zadaniami nałożonymi na poszczególne wydziały UM.

Odpowiedź na pismo Sławomira Miklicza spłynęła 1 marca br. Pytania dotyczyły stanu zatrudnienia w Urzędzie Miasta Sanoka oraz w SPGK. W dokumencie z magistratu udzielono informacji tylko na temat liczby pracowników UM.

Dane zaprezentowano w formie tabeli. Jak się okazało, w porównaniu z końcówką 2018 roku, liczba zatrudnionych urzędników wzrosła ze 132 do 147.

Zestawienie dotyczy stanu zatrudnienia w UM w latach 2018-2024:

PEŁNA ODPOWIEDŹ NA INTERPELACJĘ – KLIKNIJ

Jak poinformował urząd, wzrost zatrudnienia wynikał z nowych zadań nałożonych na poszczególne wydziały urzędu miasta. Wskazano tutaj obszary tych działań. Wymieniono utworzenie biura audytu, rozszerzenie zakresu zadań Wydziału Rozwoju Miasta i Obsługi Inwestora oraz Wydziału Gospodarki Komunalnej, utworzenie stanowiska w Wydziale Spraw Obywatelskich oraz konieczność poszerzenia kadry referatu księgowego.

Zwiększenie zatrudnienia podyktowane było tylko i wyłącznie zadaniami narzuconymi na samorządy w trybie ustawowym oraz zwiększoną aktywnością i nowymi zadaniami podjętymi przez miasto, takimi jak pozyskiwanie środków zewnętrznych na inwestycje drogowe, nową przeprawę mostową, budowę mieszkań komunalnych, projekty oświatowe, przygotowanie dokumentacji na dofinansowane zadania, procedury przetargowe, rozliczenie zadań – poinformowano w odpowiedzi na interpelację.


grafika poglądowa

źródło: Red., BIP UM Sanok

02-04-2024

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij

Napisz komentarz przez Facebook


lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)