REKLAMA

Pod przejazdem kolejowym w Łańcucie powstanie tunel drogowy!

ŁAŃCUT / PODKARPACIE. Podpisano list intencyjny w sprawie budowy tunelu drogowego pod przejazdem kolejowym w ciągu ulicy POdzwierzyniec. Zaplanowano także budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877.

01_3
Foto: Michał Mielniczuk / Biuro Prasowe UMWP

Tunel zastąpi dotychczasowy – mocno obciążony ruchem – jednopoziomowy przejazd w ciągu ul. Podzwierzyniec. Zaplanowano także budowę nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877. List intencyjny w tej sprawie podpisał dziś marszałek Władysław Ortyl, wicemarszałek Ewa Draus oraz członek zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Piotr Majerczak. Kolejnym krokiem będzie podpisanie umowy na realizację inwestycji.

W uroczystości podpisania listu uczestniczyli: wojewoda Ewa Leniart, europoseł Bogdan Rzońca, poseł Kazimierz Gołojuch, poseł Halina Szydełko, samorządowcy ziemi łańcuckiej oraz mieszkańcy miasta.

Problem tego przejazdu kolejowego uwypuklił się mocno po oddaniu do użytku autostrady A4. Tędy skierowany został strumień pojazdów. Dodatkowo sytuacja skomplikuje się po uruchomieniu Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej. Musimy planować naprzód i wyprzedzać potencjalne kłopoty. Dlatego budowa tunelu ma dla tego miejsca tak wielkie znaczenie – powiedział Władysław Ortyl.

Mamy już przygotowany projekt zjazdu z autostrady, oczywiście po nowym śladzie, który będziemy w następnej kolejności realizować tu w Łańcucie – tak, aby problem komunikacyjny miasta rozwiązać kompleksowo – powiedział marszałek Władysław Ortyl, chwilę przed podpisaniem listu – dodał marszałek województwa

02_1
Foto: Michał Mielniczuk / Biuro Prasowe UMWP

Radości nie krył poseł ziemi łańcuckiej Kazimierz Gołojuch. – Na tę chwile czekaliśmy od lat 70-tych. Bezkolizyjny przejazd tu w Łańcucie to jest konieczność. Bardzo dziękuję wszystkim, którzy wsparli mnie w staraniu o przygotowanie i realizację tej inwestycji – powiedział.

O pieniądzach jakie w Podkarpacie inwestuje PKP PLK, mówił członek zarządu spółki, Piotr Majerczak. – Jako spółka PKP PLK jesteśmy w trakcie realizacji największego w historii programu inwestycyjnego. Inwestycje, których wartość przekracza 3 mld zł, są realizowane na terenie województwa podkarpackiego.

Tunel zostanie zbudowany bezpośrednio pod linią kolejową nr 91, nieopodal dotychczasowego przejazdu, w ciągu tak zwanego „nowego śladu” DW 877. Natomiast wiadukt, po którym przebiegnie linia kolejowa będzie miał rozpiętość 19 metrów i szerokość 45 metrów. W ramach nowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 877, zaplanowano między innymi. budowę dwóch rond. Prace budowlane wymuszą czasowe skanalizowanie potoku Mikośka, dla obsługi pieszych i rowerzystów zaplanowano chodniki oraz ciągi pieszo-rowerowe.

Ostateczną wartość zadania poznamy po otwarciu ofert przetargowych i wycenie nieruchomości niezbędnych do nabycia. Szacuje się, że jej koszt może wynieść nawet 40 milionów złotych.

Źródło: UMWP

15-10-2019

Udostępnij ten artykuł znajomym:

Udostępnij

Napisz komentarz przez Facebook


lub zaloguj się aby dodać komentarz


Pokaż więcej komentarzy (0)