Jak skutecznie zaprojektować treść pop-up’u?
Pop-up’y, czyli tak zwane wyskakujące okienka, mogą stanowić skuteczne narzędzie w komunikacji z użytkownikami Twojej strony www. Mimo, że mają wielu przeciwników, umiejętnie wykorzystane są w stanie przekazać odbiorcom najważniejsze informacje na temat proponowanej oferty lub zniechęcić ich do opuszczenia witryny (tzw. exit pop-up). Jeżeli chcesz zaprojektować konwertujący pop-up, niezależnie od tego, w jakim celu zamierzasz go użyć, skup się przede wszystkim na stworzeniu odpowiedniej treści. O czym musisz pamiętać w pierwszej kolejności?
Po pierwsze: kondensacja informacji. Pop up zwykle ma stosunkowo niewielkie rozmiary, dlatego duży blok tekstu nie będzie w jego przypadku najlepszym pomysłem. Poza tym, pamiętaj, że użytkownicy mogą się poczuć zniechęceni koniecznością czytania bardzo długich treści, dlatego postaraj się możliwie jak najbardziej skondensować przedstawiane informacje.
Pamiętaj, że tekst Twojego pop-up’u powinien współpracować z grafiką. Czasami o wiele łatwiej jest przekazać konkretny komunikat bazując przede wszystkim na odpowiedniej grafice i tylko niewielkiej ilości treści, która będzie uzupełnieniem przekazu.
Jeszcze jedno – jeśli za pomocą pop-up’ów zamierzasz zbierać, na przykład, zapisy na newsletter, zadbaj o to, żeby zapewnić użytkownikom, którzy się na to zdecydują atrakcyjny bonus. W przypadku sklepów internetowych może to być chociażby zniżka na zakupy.
Po drugie: tytuł i nagłówki przede wszystkim. Bardzo możliwe, że odbiorca, któremu wyświetli się Twoje okienko zdecyduje się tylko na „prześwietlenie” wzrokiem jego treści, dlatego budując tekst pop-up’u szczególną uwagę zwróć na tytuł i nagłówki. To właśnie te elementy tekstu mają największą szansę na przykucie uwagi czytającego – miej to na względzie.
Poza treścią nagłówków, weź pod uwagę również sposób, w jaki wyróżnisz je na tle pozostałego tekstu. W tym przypadku możesz śmiało bawić się wielkością liter, czcionką lub kolorem napisów. Nie zapominaj, że treść nagłówków i tytułu musi być dostosowana do charakteru miejsca, w którym na Twojej stronie wyświetli się pop-up, dlatego dobrze przemyśl jego odpowiednie ulokowanie.
Po trzecie: operuj językiem korzyści. Ten punkt dotyczy tych pop-up’ów, których zadaniem jest przekonanie użytkownika do konwersji. Podkreślaj, co odbiorca zyska, jeśli zdecyduje się na wykonanie pożądanej przez Ciebie czynności.
Po czwarte: nie zapominaj o CTA. Przycisk CTA (call to action) ma stanowić ostateczną zachętę do konwersji, dlatego powinien być widoczny już na pierwszy rzut oka, na przykład, dzięki kontrastowym kolorom. Projektując przycisk, zwróć uwagę na jego tekst, który musi zachęcać do kliknięcia i jasno informować użytkownika co się stanie, jeśli ten zdecyduje się na wciśnięcie CTA.
Pamiętaj, że okienko pop-up powinno być estetycznie spójne. Unikaj zbędnego przeładowania skomplikowanymi grafikami, dużą ilością tekstu i wizualnego bałaganu. Chcąc samodzielnie zaprojektować czytelny i atrakcyjny pop-up, możesz skorzystać z gotowego edytora od platformy Landingi, w którym znajdziesz przemyślane szablony. Dzięki rozwiązaniu proponowanemu przez Landingi możesz sprawnie opublikować pop-up w wybranym miejscu i zintegrować go z narzędziami e-mail marketingu. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie www https://landingi.com/pl/tworzenie/pop-up. Do dyspozycji masz 14-dniowy okres próbny.
Artykuł sponsorowany
materiały nadesłane